Indiferent că este vorba despre biroul de acasă sau
despre cel pe care îl avem într-un spaţiu independent de locuinţă, regulile
Feng Shui sunt, în foarte mare parte, aceleaşi. Bineînţeles, trebuie să urmăm
una dintre regulile primodiale despre care am vorbit şi în articolele anterioare: spaţiul trebuie să fie
curat şi organizat. În birou trebuie să ne simţim inspiraţi, productivi şi
puternici. Organizarea ne va spori creativitatea, disciplina şi succesul. Nu
contează modul în care vă organizaţi, ci este important ca metoda adoptată să
funcţioneze în cazul vostru.
Poziţionarea biroului este un alt aspect important. Acesta trebuie să fie în “poziţia puterii”, adică aşezarea lui în încăpere să ne permită să vedem uşa, însă să nu fie în linie directă cu aceasta. Este indicat ca biroul să fie poziţionat în aşa fel încât să ne permită să vedem restul încăperii atunci când stăm aşezaţi.
Într-un birou Feng Shui, spatele trebuie să ne fie
întotdeauna păzit de un zid sau, cel puţin, de spătarul înalt şi solid al
scaunului. Atunci când stăm cu spatele la un perete din sticlă/ geamuri putem
simţi că ne lipseşte sprijinul celor din jur sau că nu reuşim să fim suficient
de autoritari.
Obiectele din jur trebuie să devină sursă de
inspiraţie. Din acest motiv, sunt recomandate picturi, motto-uri sau imagini
care să simbolizeze ceea ce vrem să realizăm. Putem atârna şi fotografii cu
membrii familiei, însă nu prea multe deoarece specialiştii spun că ne vor distrage
atenţia de la muncă. Mobila şi accesoriile trebuie să ne vorbească despre
prosperitate, belşug şi succes.
Priveliştea este şi ea importantă atunci când stăm aşezaţi la birou. Dacă veţi avea în faţă un zid gol în permanenţă, puteţi simţi că mereu vă ciocniţi de obstacole şi oportunităţile dumneavoastră sunt prea puţine sau chiar inexistente. Specialiştii spun că ceea ce vedem zi de zi în biroul nostru, atmosfera pe care o simţim atunci când suntem în spaţiul dedicat muncii poate avea un impact semnificativ asupra vieţii noastre. Aşa că nu ezitaţi să vă înconjuraţi de tot ceea ce vă este pe plac, indiferent că este vorba despre un animal print sau unul floral, muzică reggae sau salsa J.
Trebuie să vă simţiţi bine şi la birou aşa că
amenajaţi-l după propria personalitate. Specialiştii spun că stresul şi
iritabilitatea se păstrează la un nivel minim atunci când avem un mobilier cu
marginile şi cât mai puţine obiecte ascuţite în preajmă. Încorporaţi în
amenajarea dumneavoastră muzica, fântânile decorative cu apă şi obiectele
pentru aromaterapie.
Culorile ideale pentru birou sunt tonurile pale de galben, auriu, orange, verde sau albastru verzui. Acestea se pot combina cu alb care ne va spori concentrarea sau cu tonuri de pământ care vor stabiliza energia. Totuşi, consultaţi harta Bagua pentru a vedea care este culoarea potrivită pentru biroul dumneavoastră în funcţie de poziţionarea lui în cadrul clădirii.
Chiar dacă biroul este acasă, acesta trebuie separat de viaţa personală. În cazul în care acesta este amenajat într-o încăpere comună a casei, încercaţi să îl delimitaţi printr-un perete separator, paravan sau draperii pentru mai multă intimitate şi mai multă putere de concentrare. Aici găsiţi mai multe idei pentru compartimentarea spaţiului sau chiar şi pentru confecţionarea propriului paravan. Evitaţi ca biroul să fie în dormitor sau ca masa din dining să devină birou.
Alte sfaturi utile pentru un birou Feng Shui:
-Evitaţi rafturile încărcate, deoarece vă vor face să vă simţiţi copleşiţi.
-Dacă în faţa dumneavoastră aveţi un perete gol, decoraţi-l cu imagini sau chiar şi cu o oglindă.
-Dacă sunteţi cu spatele la o fereastră, încercaţi să întăriţi ideea de stabilitate prin adăugarea unui obiect de mobilier între scaun şi fereastră, adăugarea unei plante sau unor draperii.
-Evitaţi să plasaţi cutii grele pe sol.
-Marginile ascuţite pot fi “îndulcite” cu plante, materiale textile sau cristale.
-Este recomandat să aveţi o plantă pe birou care să ajute la purificarea aerului.
-Dacă împărţiţi spaţiul dedicat muncii cu altcineva, evitaţi ca birourile dumneavoastră să fie faţă în faţă. Acest lucru poate crea momente tensionate la locul de muncă, chiar şi certuri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu